Les cançons de l'esplai

S'accepten idees! (i cançons, es clar!)


Cançoners

Cançoner del Nadal 2008 aquí.
Cançoner del Nadal 2007 aquí.




Lletres i acords


Serrallonga
Que tinguem sort
Si tu vas al cel
Boig per tu
Escolta-ho en el vent
Bon dia
Llença't
Fent Camí
La cançó de la felicitat



Serrallonga (Himne de l'esplai)

lam Do
Del cor de les Guilleries
Sol lam
sortirà un gran espetec
Sol lam
que en faran ressons de guerra
Mi lam
les parets de Tavertet

Des de Sau a la Cellera
des del far al Matagalls.
el trabuc d'en Serrallonga
tornarà als amagatalls.

Torna, torna, Serrallonga,
que l'alzina ens cremaran,
que ens arrencaran les pedres,
que la terra ens robaran.

Tornar a l'índex



Que tinguem sort (Lluís Llach)

Do rem
Si em dius adéu,
mim Fa
vull que el dia sigui net i clar,
Do rem
que cap ocell
mim Fa
trenqui l'harmonia del seu cant.

Do rem
Que tinguis sort
Fa Sol7 Do
i que trobis el que t'ha mancat en mi.

Si em dius "et vull",
que el sol faci el dia molt més llarg,
i així, robar
temps al temps d'un rellotge aturat.

Que tinguem sort,
que trobem tot el que ens va mancar
ahir.

Fa sol7
I així pren, i així pren,
Do Mi lam
tot el fruit que et pugui donar
Fa Sol7 Do Do7
el camí que, a poc a poc, escrius per a demà.
Fa Do Do7
Què demà, que demà,
Do Mi lam
mancarà el fruit de cada pas;
Fa Sol7 Do
per això, malgrat la boira, cal caminar.

Si véns amb mi,
no demanis un camí planer,
ni estels d'argent,
ni un demà ple de promeses, sols
un poc de sort,
i que la vida ens doni un camí
ben llarg.

I així pren...

Tornar a l'índex



Si tu vas al cel

Re La
Si tu vas al cel amb patinet
Re Re7
fes-m'hi un bon lloc, que hi pujo jo.

Sol
Si tu vas al cel amb patinet,
Re
fes-m'hi un bon lloc que hi pujo jo.
La Re
Airí, airó. Airí, airó.

Si al cielo vas, patinando,
hazme un lugar, que subo yo.

Si tu vas au cel, en patinant,
fais un petit trou que je monte là.

En un got no pot, haver-hi hagut,
mai vi del fort, sense un embut.

Romanitoff i el gran Krushoff,
estan pitof de l'aigua naf.

Jamai jalem ni jalarem,
fa mal aquí fa mal allà.

Tornar a l'índex



Boig per tu (Sau)

Fa sib
En la terra humida escric
Fa Sib
Nena estic boig per tu
Solm Sib Mib Sib Do
Em passo els dies esperant la nit
Fa Sib
Com et puc estimar
Fa Sib
si de mi estàs tan lluny
Solm Sib Fa
servil i acabat boig per tu

Do Rem
Se molt bé que des d´aquest bar
Sib Fa
jo no puc arribar on ets tu
Do Rem
peró dins la meva copa veig
Sib Fa
reflexada la teva llum
Do Rem
me la beuré
Solm Sib Fa
servil i acabat boig per tu

Fa Sib
Quan no hi siguis al matí
Fa Sib
les llàgrimes es perdran
Solm Sib Mib Sib Do
entre la pluja que caurà avui
Fa Sib
Em quedaré atrapat
Fa Sib
ebri d´aquesta llum
Solm Sib Fa
Servil i acabat boig per tu

Do Rem
Se molt bé que des d´aquest bar
Sib Fa
jo no puc arribar on ets tu
Do Rem
peró dins la meva copa veig
Sib Fa
reflexada la teva llum
Do Rem
me la beuré
Solm Sib Fa
servil i acabat boig per tu

Fa Sib Fa Sib
Solm Sib Mib Sib Do

Do Rem
Se molt bé que des d´aquest bar
Sib Fa
jo no puc arribar on ets tu
Do Rem
peró dins la meva copa veig
Sib Fa
reflexada la teva llum
Do Rem
me la beuré
Solm Sib Fa
servil i acabat boig per tu
Solm Sib Fa
servil i acabat boig per tu

Tornar a l'índex



Escolta-ho en el vent (Bob Dylan)

Do Fa Do lam
Per quants carrers l'home haurà de passar
Do Fa Sol
abans que se'l vulgui escoltar?
Do Fa Do lam
Digue'm quants mars li caldrà travessar
Do Fa Sol Sol7
abans de poder descansar?
Do Fa Do lam
Fins quan les bombes hauran d'esclatar
Do Fa Sol
abans que no en quedi cap?

Fa Sol
Això, amic meu,
Do lam
tan sols ho sap el vent.
Fa Sol
Escolta la resposta
Do
dins del vent.

Quants cops haurà l'home de mirar amunt,
per tal de poder veure el cel?
Quantes orelles haurà de tenir
abans de sentir plorar al món?
Quantes morts veurà al seu costat
per saber que ha mort massa gent?

Això, amic meu,
tan sols ho sap el vent.
Escolta la resposta
dins del vent.

Fins quan una roca podrà resistir
abans que se l'endugui el mar?
Quan temps un poble haurà de patir
per manca de llibertat?
Fins quan seguirà l'home girant el cap
per tal de no veure-hi clar?

Això, amic meu,
tan sols ho sap el vent.
Escolta la resposta
dins del vent.

Tornar a l'índex



Bon dia (Els pets)

La Mi
La vella Montserrat
Fa#m Do#m Re
desperta el barri a cops d'escombra tot cantant
La
les primeres persianes
Sim Mi
s'obren feixugues badallant.
La Mi
Rere el vidre entelat
Fa#m Do#m Re
el cafeter assegura que no era penal
La
i es desfà la conversa
Sim Mi
igual que el sucre del tallat.
La
Bon dia,
Mi Fa#m
ningú ho ha demanat però fa bon dia,
Do#m Re
damunt els caps un sol ben insulent
La
il·lumina descarat
Sim Mi
tot l'espectacle de la gent.
La Mi
Al bell mig de la plaça
Fa#m Do#m Re
la peixatera pren paciència amb la Consol
La
que remuga i regala
Sim Mi
grans bafarades d'alcohol.
La Mi
I al pedrís reposant
Fa#m Do#m Re
l'avi Josep no es deixa perdre cap detall
La
i amb l'esguard es pregunta
Sim Mi
quans dies més té de regal.

Bon dia...

Do#m Fa#m
Nens gisclant, olor de pixum de gat,
Re La
veïnes que un cop has passat et critiquen.
Do#m Fa#m
Gent llençant la brossa d'amagat
Re Mi
i un retardat que amb ulls burletes et mira
i diu
Bon dia ...

Tornar a l'índex



Llença't (Lax'N Busto)

SOL RE mim
Caus a terra molt avall, creus que no te'n sortiràs.
DO SOL
Però molts mesos te n'adones que tornes a començar.
RE mim
I a força de molt de caure i de tornar-te a aixecar.
DO RE
veus que les coses no canvien però ja no ets qui eres abans.
mim DO
Doncs he estat ja cinc o sis, i sóc el que ara tinc.
RE
No vull pensar en el que arribarà demà.

SOL RE mim DO
Llença't, cada instant és únic, no es repetirà.
SOL RE DO SOL
Sento que el cor ja no para de bategar i diu que em llenci.
RE mim DO
Que no pensi en tot el que vindrà
SOL RE DO
que un llapis mai no dibuixa sense una mà.

SOL RE mim DO

SOL RE mim
I perquè els meus pensaments, que sempre viuen en present,
DO SOL
no conjuguen altres temps que el "ja faré el que no vaig fer"
RE. mim
Doncs avui o potser demà seré aquí o seré par allá.
DO RE
Seré un tros de l'univers que no nota el pas del temps.
mim DO
El que faig a cada instant és la força que em fa gran.
RE
No vull pensar en el que arribarà demà.

Llença't, cada instant és únic, no es repetirà...

SOL RE mim DO MI

LA MI fa#m RE
Llença't, cada instant és únic, no es repetirà.
LA MI RE LA
Sento que el cor ja no para de bategar i diu que em llenci.
MI fa#m RE
Que no pensi en tot el que vindrà
LA MI RE
que un llapis mai no dibuixa sense una mà. (x2)

LA Mi fa#m RE
LA Mi RE
MI

Tornar a l'índex



Fent camí (Esquirols)

mim Re
Fent camí per la vida
mim Sol
ens tocarà menjar la pols,
mim Sol
ficar-me al mig del fang
Re
com han fet molts.
Do Sol
Compartir el poc aliment
lam mim
que porto al meu sarró,
Re
tant si m'omple la joia
mim Si7
com si em buida la tristor.

Vindran dies d'angoixa,
vindran dies d'il·lusió-
Com la terra és incerta,
així sóc jo.
Dubtaré del compromís
i, a voltes, diré no.
I em mancarà quan calgui
decisió.

mim Sol
Però lluny, a l'horitzó (amb la llum resplendent, la força del vent m'empeny endavant)
Re mim
Ja lliure de l'engany (són els homes)
Sol
en veure milers, com jo,
Re mim
que van vencent la por (que van vencent la por)
Sol
Alleugeriré el pas (és la joia i l'esperit, la força del crit)
Re mim
duent amb mi el sarró (que em guia davant)
Sol
i avivaré amb el cant (tan lleuger com el pas dels meus companys)
Re mim
el pas dels meus companys
Si7 (mim) (La Do mim)
endavant

Tornar a l'índex



La cançó de la felicitat

Re Mi
Si estàs trist, i et manca l'alegria,
La Re
vinga, fes córrer la melancolia,
mim
vine amb mi, t'ensenyaré
La Re
la cançó de la felicitat.
La
(Dum, dum, dum...)

Re Sol
Bat les ales, mou les antenes,
La Re
dóna'm les dues potetes,
Sol
vola per aquí i vola per allà
La Re
la cançó de la felicitat.
La
(Dum, dum, dum...)

Tornar a l'índex